Webový Archiv časopisu Zora a jejich příloh

Šéfredaktorka Daniela Thampy
Redaktoři: Petr Mašek, Ilona Ozimková, Bc. Jiří Hubáček, Daniela Thampy, Mgr. Ing. Antonín Vraný, PhDr. Václav Senjuk
Adresa redakce: Krakovská 21, 110 00 Praha 1
Telefon: 221 462 472
e-mail: zora@sons.cz
Roční předplatné činí 330 Kč
Vydává: SONS ČR
Projekt je realizován za finanční podpory Ministerstva zdravotnictví.

Internetový komplet obsahuje časopisy ZORA, EMA, Azor, Obzor, Kontakty a Světluška (přílohy pro žáky ZŠ) a časopis Téčko.


Periodika z minulých let bez nutnosti přihlášení

Pro aktuální periodika z tohoto roku použijte přihlášení pro předplatitele

Časopis Zora Číslo 21 listopad 2011

zpět na seznam časopisů | textový soubor časopisu [nové okno] | zip soubor časopisu
článek se po vybrání zobrazí pod obsahem

Obsah


Již 20 let nezavíráme oči (11)
Koho potkáváme (11) - Líba
Vzpomínka na Lucku
Z výsledků soutěží v psaní a čtení Braillova písma
Prvních pět
Chceme pomáhat
Základní přístupy v konstrukci bílé hole
Tyflonet. cz
10 let Hudebního nakladatelství ČR
P O Z V Á N K A
ČERNOBÍLÉ PROBLÉMY
Smutné loučení
Lovosické házení
Zvítězil Miki Ďurko
Sportování v Brně


Chceme pomáhat


Rozhovor s Martinem Ditmarem, generálním ředitelem SPAR Česká
obchodní společnost, s.r.o., partnerem projektu Bílá pastelka

Ve společnosti SPAR ČOS pracujete od roku 2010. Mohl byste nám ji
blíže představit?
"SPAR je silným mezinárodním retailerem působícím ve více jak
třiceti zemích Evropy, Afriky, Asie a Austrálie. SPAR Česká
obchodní společnost, s.r.o., patří do skupiny SPAR Rakousko a na
českém trhu zaujímá poměrně výraznou pozici. V současné době
provozujeme celkem 38 obchodů - z toho je 33 hypermarketů
INTERSPAR a 5 supermarketů SPAR, ve kterých pracuje přes 4 500
zaměstnanců. Filozofií naší společnosti je nabízet zákazníkům
široký sortiment kvalitních a čerstvých produktů za příznivé
ceny, a to jak v hypermarketech INTERSPAR a supermarketech SPAR,
tak i ve velkokapacitních samoobslužných restauracích INTERSPAR,
které se mohou pochlubit velkým výběrem jídel a nápojů včetně
možnosti posezení v příjemné atmosféře, a dále v kavárnách Tutto
Bene a občerstveních Cafe Cappuccino To Go."

Jaký je rozdíl mezi hypermarkety INTERSPAR a supermarkety SPAR?
"Hlavním rozdílem je velikost prodejní plochy a šíře nabízeného
sortimentu. Hypermarkety INTERSPAR jsou plnosortimentní
samoobslužné prodejny s prodejní plochou od 3 000 m2 do
6 000 m2. Zákazníci zde mohou vybírat z téměř 40 000 druhů zboží,
a to jak potravin, tak výrobků ze segmentu non food (drogerie,
kosmetika, domácí potřeby, papírnictví, hračky, textil,
elektronika a další).
Supermarkety SPAR mají prodejní plochu od 600 m2 do 1 200 m2 a na
rozdíl od hypermarketů INTERSPAR jsou důležitým nákupním místem
pro sídliště nebo městské části. Všechny supermarkety mají
snadnou dostupnost MHD a velkou parkovací plochu. Koncept
výstavby supermarketů je postaven na možnosti rychlého nákupu
a stálých zákazníků. Supermarkety SPAR nabízejí široký sortiment
čerstvého a kvalitního zboží pro každodenní nákupy, jako
například pečivo, čerstvé maso, uzeniny, sýry, zeleninu a ovoce.
Samozřejmě i zde mohou naši zákazníci nakoupit řadu výrobků
z non food sortimentu, jako například základní hygienické
a drogistické prostředky, sezonní výrobky a další."

ČERSTVĚJI UŽ TO NEJDE!
Obchodní řetězec SPAR ČOS odstartoval novou kampaň, jejímž
ústředním motivem je čerstvost. Co to v praxi znamená?
"Jak jsem již zmínil, našim zákazníkům se snažíme nabízet široký
sortiment čerstvých a kvalitních potravin a přizpůsobovat ho
potřebám a přáním lidí, ale i novým trendům v oblasti food i non
food výrobků. Tímto směrem jsme proto zaměřili i naši novou
kampaň s příznačným názvem "Čerstvěji už to nejde!" Díky ní
předáváme zákazníkům informace o našem širokém sortimentu
zaměřeném na čerstvost pečiva, masa, ovoce a zeleniny, ale i na
kvalitní a čerstvé mléčné výrobky. Sdělujeme tím, že prodejny
INTERSPAR jsou tím pravým místem pro kvalitní velké rodinné
nákupy. Vlastní pečivo je připravováno v prodejnách INTERSPAR
ručně a peče se tak, aby bylo v nabídce čerstvé od rána do
večera. Díky dodržování tradičních postupů kynutí a pečení je
pečivo lahodné a vydrží dlouho křupavé.
Za zmínku určitě stojí fakt, že SPAR ČOS přidává do chlebového
těsta čerstvý kvas, nejedná se tedy o žádný koncentrát. Týká se
to chleba kmínového, česnekového, škvarkového a dalamánku.
Sortiment vlastních pekařských produktů pečiva doplňuje SPAR ČOS
o kvalitní dodavatelské pečivo a dopeky. Velký důraz v rámci
nového konceptu je rovněž kladen na regionální dodavatele."

Má SPAR ČOS také privátní značky výrobků?
"Pochopitelně se neorientujeme pouze na výrobky od českých
a zahraničních dodavatelů, ale nabízíme zákazníkům také vlastní
privátní značky (celkem 23), které jsou určeny pro jednotlivé
skupiny spotřebitelů. Pro příklad mohu uvést několik z nich.
Privátní bioznačka SPAR Natur*pur zahrnuje chutné, kvalitní,
čerstvé a především zdravé potraviny, které odpovídají všem
zásadám bio. V současné době čítá řada biopotravin značky SPAR
Natur*pur více než sto výrobků.
Privátní značka Spar free from pomáhá s přípravou pokrmů lidem,
kteří mají speciální stravovací potřeby. Výrobky Spar free from
neobsahují lepek ani laktózu. Výrobky S-Budget nabízejí přes dvě
stě kvalitních výrobků denní potřeby za diskontní ceny. Tato
značka letos na českém trhu oslavila již třetí narozeniny a mezi
našimi zákazníky se těší stále větší oblibě.
Jednou z posledních novinek mezi privátními značkami je SPAR
Feine Küche nabízející dvacet hotových pokrmů domácí
i mezinárodní kuchyně z těch nejlepších ingrediencí zaručujících
skvělou chuť. Díky těmto skvělým výrobkům ušetříte mnoho času
s přípravou oběda či večeře, a navíc si všichni pochutnají. Mezi
nejoblíbenější výrobky této značky patří česká klasická jídla
jako svíčková nebo rajská s knedlíkem."

SPOLUPRÁCE SE SONS ČR
Podporuje společnost SPAR ČOS nějaké charitativní akce?
"Vzhledem k tomu, že si uvědomujeme, jak důležité místo má mezi
lidmi snaha pomáhat druhým, a tímto heslem se také řídíme,
snažíme se udělat maximum pro všechny své zákazníky. Tedy i pro
ty z nás, kteří mají život zkomplikovaný určitým handicapem.
A proto jsme se také stali partnerem projektu Bílá pastelka. Do
řady našich hypermarketů INTERSPAR jsme umístili černého
plyšového psa, který slouží jako pokladnička Sjednocené
organizace nevidomých a slabozrakých v ČR (SONS ČR). Ke sbírce
Bílá pastelka se dne 12. října připojili nejen zákazníci, ale
také zaměstnanci hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR.
Věříme, že tak pomůžeme alespoň částečně podpořit výukové
programy pro nevidomé, slabozraké či jinak zrakově postižené.

A. T., red.


Obsah

Již 20 let nezavíráme oči (11)
Koho potkáváme (11) - Líba
Vzpomínka na Lucku
Z výsledků soutěží v psaní a čtení Braillova písma
Prvních pět
Chceme pomáhat
Základní přístupy v konstrukci bílé hole
Tyflonet. cz
10 let Hudebního nakladatelství ČR
P O Z V Á N K A
ČERNOBÍLÉ PROBLÉMY
Smutné loučení
Lovosické házení
Zvítězil Miki Ďurko
Sportování v Brně


Hlavička časopisu

časopis pro zrakově postižené
Ročník 95. Číslo 21 listopad 2011
Šéfredaktor: PhDr. Jiří Reichel
Redaktorka: Dana Kudlová
Adresa redakce: Krakovská 21, 110 00 Praha 1
Telefon: 221 462 472
Fax: 221 462 471
e-mail:zora@sons.cz
Vydává: SONS ČR
Tiskne: KTN v Praze
Vychází dvakrát měsíčně
Roční předplatné činí 72,- Kč



V případě zájmu o předplatné volejte na 221 462 472 nebo pište na zora-objednavky@sons.cz. Můžete též využít online objednávkový formulář. V případě technických problémů či problémů s přihlášením pište na zora-webarchiv@sons.cz.

K jakémukoliv užití textů a obrázků, uvedených na tomto serveru, je třeba souhlas provozovatele.
Copyright © 2002 - 2015 SONS ČR